Garantie & Klachten

Voetbalshop.nl garandeert dat elk door haar geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Voor de geleverde producten gelden de wettelijke regels voor garantie en conformiteit. Zie ook artikel 12 van onze Algemene Voorwaarden Thuiswinkel. Wij behandelen eventuele klachten zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen.

Artikel kapot of beschadigd ontvangen?

Ondanks onze zorgvuldige logistieke behandeling kan het helaas voorkomen dat een artikel tijdens het vervoeren wordt beschadigd. Wanneer dit bij jou het geval is kun je gebruik maken van de gratis retourservice middels een DHL servicepunt. Doe alles in de zak of doos waarin je het gekregen hebt. Noteer duidelijk het ordernummer en dat het om een beschadiging gaat. Geef bij het DHL servicepunt aan dat het pakket terug moet naar voetbalshop.nl en zij printen het retourlabel voor je uit. Bewaar het verzendbewijs goed want jij bent de enige die het bewijs zal ontvangen. Wij zorgen dat er zo snel mogelijk een nieuw artikel jouw kant op komt! Je ontvangt automatisch een mail zodra wij jouw retour in behandeling hebben genomen.

Garantie

Wij besteden de grootste zorg aan het selecteren van topkwaliteit producten van A-merken. Helaas kan het ook hierbij gebeuren dat het artikel niet aan de verwachting voldoet. Ook dan heb je de mogelijkheid het artikel te retourneren middels een DHL Servicepunt. Noteer duidelijk op de retourbon dat het om een productiefout gaat, dan zullen wij dit controleren en contact met je opnemen. Neem bij twijfel altijd eerst contact op met de klantenservice. Onderstaande situaties zijn uitgesloten van aanspraak op garantie:

  • Indien er sprake is van normale slijtage door intensief gebruik.
  • Indien er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van Voetbalshop.nl of de fabrikant zijn verricht.
  • Indien bewijs van aankoop niet kan worden overlegd, is gewijzigd of onleesbaar gemaakt.
  • Indien gebreken die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik.
  • Indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.

De wettelijke garantie is nooit verbonden aan een specifieke termijn. Het ene product gaat immers langer mee dan het andere. De wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat u er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten. Toch kan het gebeuren dat een artikel een fabricagefout bevat. Wat is een fabricagefout? Dit is een mankement aan het product dat niet is ontstaan door onjuist gebruik, normale slijtage of geen/slecht onderhoud. Het spelen op kunstgras met firmground (FG) voetbalschoenen valt bijvoorbeeld dus onder onjuist gebruik. Bij keepershandschoenen geven wij bijvoorbeeld gewoon garantie op stiknaad problemen die zich binnen redelijke termijn voordoen. Maar op de foam van de handschoen zit geen garantie.

Wanneer de garantieaanvraag afgewezen wordt zal het product terug geretourneerd worden. Bij acceptatie van de garantieaanvraag zal er in eerste instantie worden geprobeerd het product te herstellen of vervangen. Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren storten wij het aankoopbedrag terug.

Geschillen Commissie Thuiswinkel

Voetbalshop.nl is aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Het Thuiswinkel Waarborg keurmerk staat garant voor goede kwaliteit van onze producten en een vlotte en correcte service. Ben je niet tevreden over de geleverde producten of onze dienstverlening, neem dan contact op met ons via +31(0)88 004 0144 of stuur een email naar klantenservice@voetbalshop.nl. Wij zullen in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren. Komen wij er onverhoopt samen niet uit dan willen wij dit zonder probleem voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. De uitspraak van de onafhankelijke Geschillen Commissie Thuiswinkel is bindend voor zowel klant als Voetbalshop.nl. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Geschillen Commissie Thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP DEN HAAG
Website: www.sgc.nl

Er ging iets mis

Shall we send you a message when we have discounts available?

Remind me later

Thank you! Please check your email inbox to confirm.

Oops! Notifications are disabled.